Pinksterpotluck Grotekerkplein

Feestelijke maaltijd waarbij iedereen iets te eten meenemen voor zichzelf en voor anderen

Grotekerkplein

zondag 19 mei (Pinksteren), 13.00 uur (inloop vanaf 12.30 uur)

Grotekerkplein
zondag 19 mei (Pinksteren), 13.00 uur (inloop vanaf 12.30 uur)

Pinksteren is het feest van de inspiratie en de ontmoeting met de wereld. Het Oecumenisch Laurensberaad viert dat feest graag samen met àlle Rotterdammers. Een feest omdat de Geest ons de taal der liefde leert. Een universele taal waarin we elkaar kunnen vertellen over onze gemeenschappelijke dromen en het verlangen naar een toekomst van vrede en een vruchtbare samenleving.

Het Oecumenisch Laurensberaad organiseert een Pinksterpotluck op het Grotekerkplein. Het idee van een potluck is dat we samen de maaltijd verzorgen. De organisatie zorgt voor tafels, servies en drinken en de "gasten" nemen iets te eten mee. Iets warms, iets kouds, iets hartigs, iets zoets, iets vegetarisch, iets pittigs, iets zelfgemaakts, iets zelfgekochts. Het is allemaal goed. Er zijn kinderactiviteiten, er is muziek. Iedereen is welkom om aan tafel aan te schuiven.

Wanneer? Zondag 19 mei, 13:00-15.00 uur maaltijd (12.30 inloop)

Waar? Op het grasveld op het Grotekerkplein bij de Laurenskerk, het beeld van Erasmus, het Stadspodium en Gebouw De Heuvel.

Kosten? Deelname aan de maaltijd is voor iedereen gratis