Vieringen voor jong en oud

We streven naar vieringen die jong en oud kunnen begrijpen, met persoonlijke inbreng van gemeenteleden, variatie in muziek en liederen om elkaar vrede te wensen of te zegenen.
Meekijken of -luisteren kerkdiensten

Kerkdiensten live uitgezonden

U kunt de diensten (live en naderhand) beluisteren via internet. Heeft u geen computer vraag dan bij een van de diakenen naar een Lucas ontvanger. Hiermee kunt u thuis de kerkdiensten beluisteren. De commissie kerktelefoon kan u daarover alle gewenste inlichtingen verstrekken.

Kerkdiensten

De Fonteinkerk is er voor iedereen

Elke zondag om 10.00 uur is er een viering in de Fonteinkerk.

De Fonteinkerk biedt ruimte aan initiatieven die ontmoeting en onderlinge betrokkenheid bevorderen. De kerk is een huis van verhalen die mensen helpen om goed en aandachtig te leven. Het verhaal van Jezus Christus inspireert ons ook vandaag om het leven met z’n mooie en moeilijke kanten onder ogen te zien.

Elementen die in elke viering terugkomen zijn lezen, overdenken, bidden, zingen, loven, ritueel enz. De gebeden, liederen en verhalen bieden rust en troost, maar we leren ook op te staan tegen onrecht, dichtbij en ver weg.
In de gebeden noemen wij mensen of situaties die ons ter harte gaan en wij bidden voor hen om hulp van God en mensen.

Het vieren van belangrijke momenten

Ook het vieren van belangrijke momenten in hun leven zoals trouwen en doop met hun persoonlijke verhalen zijn daarbij belangrijk. In de collecte delen we van wat we zelf ontvangen hebben. Na de dienst drinken we samen koffie. De gezelligheid en de onderlinge gesprekken zijn erg belangrijk. Hoe meer mensen je leert kennen, hoe meer je je thuis gaat voelen.

Het geloof delen met elkaar

We willen ruimte geven aan jongeren om elkaar te ontmoeten voor gesprek en gezelligheid. Daarvoor willen we goede plekken inrichten waar Bijbelverhalen worden verteld, waar wordt geleerd, gedeeld en gevierd. We doen dat in de jeugdkerk, Fonteinkinderclub of catechese. We willen aansluiting vinden bij de belevingswereld van jongeren en hen daarin de ruimte geven om zelf keuzes te maken.

Wat bieden wij nog meer

Onze wekelijkse kerkdiensten willen we voor iedereen toegankelijk maken. Dit willen we bereiken door de onderstaande diensten:

Autodienst

Voor mensen die niet meer op eigen gelegenheid naar de kerkdiensten kunnen komen, is er een vervoersdienst ingesteld. Vrijwilligers rijden beurtelings op zondagmorgen enkele mensen naar de kerk.

Wilt u graag vervoerd worden of wilt u als autobezitter deze taak graag op u nemen, meldt u dan bij Pauline Hoppesteyn-Houweling, de coördinator van deze activiteit (via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Ook als u incidenteel (of op afroep) zou willen rijden zijn, kunt u zich vrijblijvend bij haar aanmelden.

Oppasdienst

Voor de allerkleinsten is er (in principe elke zondag) een oppasdienst. Eén van de ouders en/of één of twee tiener(s) vangen de kinderen op en zorgen voor hen gedurende de kerkdienst. Er is allerlei speelgoed beschikbaar.

Fonteinkinderclub

Kinderen van 4 tot 12 jaar gaan tijdens de kerkdienst naar de Fonteinkinderclub. Op een eigentijdse manier geven we invulling aan een verhaal of thema uit de bijbel. We doen een spelletje of maken iets leuks.

Jeugdkerk

Eens per maand bieden we tijdens de kerkdienst ook Jeugdkerk aan, voor jongeren van 12-17 jaar. Dat doen we samen met de jeugdkerk van de Goede Herderkerk en de Oranjekerk, elke eerste zondag van de maand. De plaats is daarom wisselend.
Net zoals in een ‘gewone’ kerkdienst lezen, zingen en bidden we. Maar dan anders. Onze bron voor iedere dienst is een Bijbelverhaal. We proberen te verrassen, zodat we niet in clichés blijven zitten.

Koffiedrinken

Na afloop van de zondagse kerkdienst drinken we samen koffie. We nodigen je graag uit om gezellig een kopje met ons mee te drinken om elkaar zo beter te leren kennen of om verder na te praten over de kerkdienst. Van harte welkom.

• DSC 1497