Lectio Divina

In de bijeenkomsten van Lectio Divina luisteren we naar wat een Bijbeltekst ons zegt en delen we onze interpretaties.

vrijdag 26 april, 10.00 uur

vrijdag 26 april, 10.00 uur

Lectio Divina is een leespraktijk ontstaan binnen het kloosterleven waarmee op een aandachtige wijze de Bijbel wordt gelezen en ernaar wordt geluisterd. Luisteren naar wat de tekst je zegt, luisteren naar je eigen ziel, en luisteren naar wat de anderen zeggen. Dit alles met een open blik; de blik van een ‘Godszoeker op weg’, van een leerling, zonder vooroordelen. Lezen en luisteren met heel je verstand èn met heel je hart.

Meer info? Zie het programmaboekje "Wat gaan we doen?" of klik op de link (zie blz. 13).