Lees- en filmkring

In deze kring bespreken we een in overleg gekozen boek of film. Deze keer het boek Hoe duur was de suiker.

woensdag 24 april, 20.00 uur

woensdag 24 april, 20.00 uur

Op woensdag 24 april bespreken we het boek "Hoe duur was de suiker" van Cynthia McLeod

Over het boek
In deze historische roman beschrijft Cynthia McLeod een stukje Surinaamse geschiedenis . De roman speelt in de periode 1765-1779, de bloeitijd van de suikercultuur, maar ook de tijd dat de marrons onder leiding van Boni aanvallen uitvoeren op de plantages. Cynthia McLeod beschrijft het leven van Sarith en Elza, dochters van een Joodse planter, en hun slaven.
Het boek is verfilmd door Jean van de Velde en in 4 delen door de VARA op TV uitgezonden.

Heeft u interesse voor deze kring, kom dan een keer om een avond mee te maken. Wij zijn blij met nieuwe deelnemers.
U mag natuurlijk ook incidenteel een keer komen als een film of boek u bijzonder aanspreekt.

Meer info? Zie het programmaboekje "Wat gaan we doen?" of klik op de link (zie blz. 12).