Voedselbank

Elke 4e zondag van de maand zamelen we voedsel in voor mensen die onder de armoedegrens leven.

elke 4e zondag van de maand, bij de kerkdienst

elke 4e zondag van de maand, bij de kerkdienst

Samen delen in de overvloed die wij hebben. Elke 4e zondag van de maand zamelen we in de Fonteinkerk voedsel in voor mensen die onder de armoedegrens leven. In Rotterdam en omgeving zijn dat elke week zo’n 3.000 kratten met voedsel.

Inzamelmomenten: Elke 4e zondag van de maand

Met de ingezamelde levensmiddelen helpen we mensen die geen geld hebben om eten en drinken te kopen. Zij mogen gratis een krat of tas met voedsel ophalen bij de voedselbank.

Te weinig rijst, suiker en pasta.

De voedselbank krijgt (via grote bedrijven) te weinig basis levensmiddelen binnen, zoals rijst, suiker, pasta e.d. De voedselpakketten sluiten daardoor onvoldoende aan op de dagelijkse levensbehoeften. Het ‘Project Voedselbank’ van de Fonteinkerk zorgt voor een zeer welkome aanvulling op de pakketten van de voedselbank.

Inzamelpunt Schiebroek

De basis levensmiddelen die wij inzamelen bij de Fonteinkerk, gaan naar het centrale inzamelpunt van de voedselbank in Rotterdam Schiebroek. De voedselbank verdeelt onze bijdrage over de pakketten die al klaar staan. Elke vrijdagochtend delen zij de pakketten uit aan hulpbehoevenden in de wijken Hillegersberg, Schiebroek en 110 Morgen.

Wat hebben we nodig

Voedingsmiddelen die langere tijd houdbaar zijn, zoals:

• Koffie en thee
  • (Zilvervlies)rijst / (volkoren)pasta
  • Blik groenten, soep
  • Fruit: appels, sinaasappels, mandarijnen (omdat fruit niet vaak in de pakketten van de Voedselbank voorkomt, is nog geruime tijd houdbaar fruit zeer welkom)
  • Wasmiddelen
  • Toiletartikelen

Biedt uw artikelen altijd in een gesloten verpakking aan. Vanuit de Nederlandse warenwet wordt hier streng op toegezien.