Afscheid van Jan van der Zwart als organist

Jan van der Zwart nam afscheid als organist van de Fonteinkerk in verband met een grotere aanstelling in Leiderdorp

25 februari 2024

Op zondag 25 februari nam onze organist, Jan van der Zwart, na de kerkdienst afscheid van onze gemeente. Jan begeleidde  sinds 2022 de gemeentezang op orgel of piano. Vóór, tijdens en na de dienst speelde hij een mooi stuk muziek uit de orgel- of pianoliteratuur of improviseerde hij met variaties op een lied uit het Liedboek. Als gemeente hebben we van zijn muzikale kwaliteiten mogen genieten.
Namens onze gemeente zwaaide Erwin Lots Jan lof toe voor zijn spel en bedankte hem met een boek en een mooi boeket.
In zijn dankwoord benadrukte Jan, dat hij in de Fonteinkerk een geweldige tijd heeft gehad, maar dat een grotere aanstelling in de kerk van Leiderdorp met een ouder orgel voor hem nu eenmaal te aantrekkelijk was om dat aanbod te laten lopen.

25 februari 2024