Afscheid van Simon van Loon als vaste organist Fonteinkerk

In de dienst van zondag 17 maart nam Simon van Loon na 40 jaar afscheid als organist van de Fonteinkerkgemeente.

17 maart 2024

In een druk bezochte dienst heeft Simon van Loon vanmorgen afscheid genomen als vaste organist van de Fonteinkerk. Aan het eind van deze dienst speelde hij het slotkoraal uit de Johannes Passion van Johann Sebastian Bach.
Simon werd in maart 1984 organist in de Salvatorkerk; hij heeft dus 40 jaar de gemeentezang tijdens kerkdiensten, maar ook rouw- en trouwdiensten, begeleid. Bij zijn afscheid sprak Johan de Jongste, namens de wijkraad van kerkrentmeesters, lovende woorden voor de wijze waarop Simon zijn rol vervulde: zorgvuldig en met muzikaal gevoel. Op voordracht van de wijkraad heeft de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer ("VKB") aan Simon het draaginsigne Goud met briljant van de VKB toegekend. Johan overhandigde Simon het insigne en de daarbij horende oorkonde.

De bloemen uit de dienst gingen met dank van de gemeente ook naar Simon en zijn vrouw Nel, die hem, zo meldde Simon in zijn dankwoord, altijd terzijde had gestaan bij het voorbereiden en de uitvoering van zijn orgelspel.
Na de dienst was er voor alle kerkgangers gelegenheid om Simon en Nel onder het genot van een kop koffie of thee en iets lekkers de hand te drukken en hen te bedanken.

17 maart 2024