Ds. Ruben Schep neemt beroep van de Fonteinkerk aan

01 november 2022

Met vreugde en dankbaarheid deelt de kerkenraad mee, dat ds. Ruben Schep het op hem uitgebrachte beroep om predikant van onze gemeente te worden heeft aangenomen.

ds ruben schep

In zijn reactie op het uitgebrachte beroep laat ds. Schep onder meer weten, dat hij in de gesprekken met leden van de Fonteinkerk "telkens warmte, betrokkenheid en onderling vertrouwen ontmoette".

Verder schrijft hij: "Zo is de Fonteinkerk een huis van liefde. Tegelijkertijd betekent dit in ons huidig kerkelijk leven niet dat dit automatisch wordt herkend door buurtbewoners, jongeren, of die mensen die we soms het meest aandacht en rust gunnen. Daarmee is de toekomst van de Fonteinkerk en haar gemeente ook een uitdaging en vraagt dit om een samen nieuw zoeken naar de toekomst".

"Dat de Fonteinkerk gemeente daarin een beroep op mij doet, vind ik een eer en beschouw ik als Gods leiding. In de afgelopen jaren heb ik me bekwaamd in het begeleiden van veranderingen, en ik geloof van harte in de kracht van de gemeente in haar zoektocht naar aansluiting bij de huidige cultuur en maatschappij. In het beroep door de Fonteinkerk komen beiden samen. Van harte is het dan ook, dat ik het beroep aanneem om de volgende predikant van de Fonteinkerk te mogen zijn".

01 november 2022